Promotion Strategy In increasing sales of Ivory Coast Palangkaraya Car Wash Services
DOI:
https://doi.org/10.20527/z783ky33Keywords:
Promotion Strategy, Sales, Marketing MixAbstract
Abstract: This research approach uses an approach. Research informants, Ivory Coast Carwash admin owners and customers. Collecting data through observation, interviews and documentation. The results showed that the promotional strategy used to increase sales of Ivory Coast Car Wash services in Palangkaraya Public Relations Promotion method by providing good service, and also providing comfortable facilities for customers and meeting customer needs as desired. Personal Selling Method by offering existing services to Ivory Coast Carwash customers. The Sales Promotion method is through social media, especially through whatsapp and Instagram, starting from cooperation promotion updates, opening and closing hours and the process of working on services in Ivory Coast Carwash
Downloads
References
Alma, Buchari dan Ratih Hurriyati. 2008. Manajemen Corporate dan Strategi. Pemasaran Jasa Pendidikan. Bandung: Alfabeta
Amstrong, Gary & Philip, Kotler. 2012 Dasar-Dasar Pemasaran. Jilid I, Alih. Bahasa Alexander Sindoro dan Benyamin Molan. Jakarta: Penerbit Erlangga
Basu, Swastha. 2001. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: BPFE Bungin,
Burhan. 2007. Penelitian Kualitatif. Jakarta: Kencana
Kotler, Philip; Armstrong, Garry, 2008. Prinsip-prinsip Pemasaran, Jilid 1, Jakarta: Erlangga
Kriyantono, Rahmat. 2006. Teknik Praktis Riset Komunikasi. Jakarta: PT. Kencana
Perdana.Lupiyoadi, Rambat. 2008. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat
Philip Kotler dan Kevin Lane Keller,2012, Manajemen Pemasaran ed. Ketiga. Belas. Jilid 2 Terjemahan oleh BOB Sabran MM. Jakarta: Penerbit Erlangga
Sugiyono. 2007. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
______. 2011. Metode penelitian kuantitatif kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Swasta, Basu dan Irawan. 2005. Manajemen Pemasaran Modern, Yogyakarta: Liberty
JURNAL
Fernando, Eduard. 2017. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Jasa PadaPencucian Adeline Auto Care di Banjarmasin. Banjarmasin: Sekolah TinggiIlmu Ekonomi Indonesia
Tyasmara, Irena Wulan. 2016. Strategi Promosi Surat Kabar Dalam Meningkatkan Penjualan
Hedynata, Marceline Livia dan Wirawan E.D. Radianto. 2016. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Luscious Chocolate Potato Snack. Universitas CiputraSendi1,
Maria dan Vuspitasari. 2021. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Maria Snak. Kalimantan Barat: Institut Shanti Bhuana Bengkayang
Nurhaedah, Nurlaela. 2018. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Produk Paytren Melalui Media Online. Makassar: Universitas Islam
Indrasari, Reni. 2021. Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Pada PT. Bandaraya Motor Cabang Perintis. Makassar: Universitas Muhammadiyah
Renita Herliani. 2019. Analisis Strategi Promosi Dalam Meningkatkan Penjualan Pada Riny Kosmetik Martapura Kabupaten Banjar. Banjarmasin: Universitas Kalimantan Arsyad Al Banjari
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Muhammad Hasan Guzaiman, Rasyidi, Setio Utomo, Maryono (Author)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.