Pengaruh Keragaman Produk dan Free Shipping Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Shopee (Studi Mahasiswa Politeknik Kotabaru)

Authors

  • Andriansyah Politeknik Kotabaru Author
  • Muhdar Program Studu Administrasi Bisnis, Politeknik Kotabaru Author
  • Rosida Program Studu Administrasi Bisnis, Politeknik Kotabaru Author

DOI:

https://doi.org/10.20527/02ec2s62

Keywords:

Product diversity, Free Shipping, Buying decision

Abstract

Abstract: This research aims to determine the effect of product diversity and free shipping on consumer purchasing decisions. The location of this research was carried out at the Kotabaru Polytechnic. This research used a quantitative approach. The samples taken in this study were 50 people using saturated sampling techniques. The results of this research show that there is an influence of product diversity and free shipping on consumer purchasing decisions on the Shopee online buying and selling site at Kotabaru Polytechnic

Keywords: Product diversity, Free Shipping, Buying decision

References

APJII-Asosiasi Penyelenggara Jasa Internet Indonesia (myapjii@apji.orid) 26 Agustus 2017. Survei Dara Pengguna Internet 2020

Bhandari, R. B., & Rodgers, S. (2018). What drives online reviews usage behavior? The moderating roles of product involvement and gender. Journal of Retailing and Consumer Services, 45, 147-156.

Bilgihan, A. (2016). Gen Y customer loyalty in online shopping: An integrated model of trust, user experience and branding. Computers in Human Behavior, 61, 103-113.

Eriza, Zafira. (2014). Persepsi Harga dan Free Shipping terhadap Minat Pembelian Online (Studi pada Mahasiswa Perguruan Tinggi Teknorat yang Pernah Mengakses Website Lazada.co.id. Lampung: Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik Universitas Lampung.

Hanim, Dini. (2015). Pengaruh Harga, Distribusi dan Promosi terhadap Peningkatan Volume Penjualan Produk Toyota Nasmoco di Surakarta. Surakarta: Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Muhammadiyah Surakarta.

Haryanti, S., & Aji, T. S. (2019). Pengaruh Promosi, Kepercayaan Dan Kemudahan Penggunaan Terhadap Keputusan Pembelian Pada Marketplace Shopee Di Surabaya. Jurnal Ilmu Manajemen, 7(3).

Idris, Fajar. (2014). Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Sepatu di Toko Fajar Sport Kecamatan Pedurungan Kota Semarang. Semarang: Fakultas Ekonomika dan Bisnis Universitas Diponegoro.

Ilmaniati, N. N. (2021). Pengaruh Keragaman Produk, Kemudahan Penggunaan, Dan Persepsi Risiko Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Marketplace Shopee Di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen, 10(8), 2777-2794.

Kotler, Philip dan Gary Amstrong. (1997). Dasar-dasar Pemasaran. Erlangga. Jakarta.

Kotler, Philip. (2005). Manajemen Pemasaran. Erlangga. Jakarta.

Laudon, Kenne C dan Jane P. Laudon. 2012. Sistem Informasi Manajemen. Salemba Empat. Jakarta.

Rachman, A., & Abadi, T. W. (2020). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kepercayaan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Shopee. Jurnal Ekobis Dewantara, 3(4), 14-28.

Rahmawati, D., & Sumarwan, U. (2021). Pengaruh Kualitas Produk, Harga Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Produk Shopee Di Kota Bekasi. Jurnal Ilmiah Manajemen Forkamma, 4(2).

Sudaryono, S., & Nurcahya, I. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada Pt. Jaya Kartika. Jurnal Manajemen & Bisnis, 15(2), 192-206.

Yen, Y. S. (2018). The impact of consumers' emotion, perceived risk and attitude on the intention to purchase m-coupons for m-commerce. Telematics and Informatics, 35(5), 1220-1231

Published

23-07-2024

How to Cite

Andriansyah, Muhdar, & Rosida. (2024). Pengaruh Keragaman Produk dan Free Shipping Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Shopee (Studi Mahasiswa Politeknik Kotabaru). JURNAL BISNIS DAN PEMBANGUNAN, 13(2), 124-128. https://doi.org/10.20527/02ec2s62